Экономика

Қазақстандық суретші ежелгі аңызды жандандырды

Қазақстандық суретші ежелгі аңызды жандандырды

Бұл күндері forte Kulanshi Art Space галереясы заманауи қазақстандық өнердің тартылыс нүктесіне айналды. QAZAQ CONTENT көрмесі еліміздің түкпір-түкпірінен келген суретшілердің жұмыстарын бір шаңырақ астына біріктірді.

Қатысудың басты шартыбір фокус: Қазақстан.

Оның тарихы, мәдениеті, күнделікті өмірі мен рәміздері. Биеннале ұйымдастырушылары көрменің тұжырымдамасын қысқаша, бірақ дәл сипаттады: Өнер халықтың өмірбаяны ретінде.

Біз Құланшы. Суреттерді оқуды үйрену Forte қолдауымен. Бұл жолы біздің кейіпкеріміз Көкшетаудан келген суретші Наталья Булгакова болды. Оның “қалмақ туралы аңыз жұмысы бірден көзді тартады: дәстүрлі қалмақ бас киіміндегі жалаңаш әйел фигурасы, қатты қайғылы көзқараспен. Бұл қарама-қайшылықта суреттің барлық күші бар.

Бұл ішінара менің мұғалім болуыма байланысты болуы мүмкін Мен өзімнің кейбір шеңберімнен өтуге тура келді. Бірақ, әдетте, көрермендер бұл суретте сезімталдықты, арсыздықты немесе эротиканы көрмейді. Егер мен қызға зергерлік бұйымдар мен бас киім қалдырмасам, адамдар бұл аңыздың кейіпкері екенін түсінуі екіталай еді. Сондықтан мен бұл көріністі дұрыс бердім, дейді ол.

Естеріңізге сала кетейік, Бурабайда орналасқан Оқжетпес тауы туралы аңыздың ең танымал нұсқаларының бірі Абылай хан әскері тұтқындаған сұлу қалмақ туралы баяндайды. Жауынгерлердің қайсысы осындай қалаған трофейге ие болатыны туралы дау-дамайда тұтқын өз жолымен жүруді шешті. Тау жартасының басына көтеріліп, ол созылған орамалына жебе соққан адамның әйелі болатынын мәлімдеді. Бірдебір жебе етектен шыңға дейін ұшқан жоқ. Қандай жағдай болмасын, ол әлі де бостандықты көре алмайтынын түсініп, қыз өз тағдырын өзі басқарып, жартастан құлады.

Аңыз кейіпкерінің метафоралық жалаңаштығын бейнелей отырып, автор Сұлулық пен ішкі осалдық туралы айтады, тарихтағы Бостандық, сәйкестік және әйел тағдыры тақырыптарын қозғайды.

Бұл жерде де түс жоқ, және бұл өте маңыздыбұл үмітсіздік пен еркіндікті жоғалтудың символы. Қыздың бейнесі сәл ұзартылғанын көруге болады. Жебе тәрізді фонда созылған және Жартас. Ол аңызға енген мақсатқа қол жетпеу идеясын көрсетеді Оқжетпес жебе үшін қол жетпейтін дегенді білдіреді, – деп қосты Булгакова.

Суретші айтқандай, биенналеде қойылған картиналар жақында 2020 жылы боялған.

Бұл Мен үшін бастан өткерген сәт, және менде мұндай жұмыс болмайды. Мен қазір сәл басқаша жұмыс істеп жатырмын, бірақ Құланшиде осы картиналарға назар аударғаныма өте қуаныштымын. Мұнда Мен жиі жазатын суреттерден сәл өзгеше түс схемасы бар. Мен түс пен контрастты жақсы көремін, деп атап өтті автор.

Ол өзінің суреттерін ақылды және монохромды деп атайды. Бұл жерде серуендеуге болмайды. Бірақ мен мұны істеуге тура келді, өйткені Мен өзімнің көркемдік идеямды жүзеге асыруға тырыстым. Ол тұтқында болған қалмақ туралы драмалық оқиғаны жеткізуден тұрды, оның қуанышы аз.

Сондықтан болар, бұл сурет өте ақылды, күрделі. Онда стилизацияның белгілі бір түрі бар, ол менде жиі қайталанады. Оған қарап, сіз менің басқа суреттерімді еске түсіре аласыз және ол арқылы мені тани аласыз, деп түсіндірді Булгакова. Суретші әйел бейнесін салуды өте жақсы көретінін мойындады бұл оның шабытының қайнар көздерінің бірі.

Ол сондай – ақ, ең алдымен, бұл жіңішке, сәл ұзартылған әйел фигуралары екенін атап өттібұл авторды шабыттандыратын стиль.